Carpark North

Nu kanske jag låter partisk eftersom jag har turen nog att få jobba med dessa killar, men jag lovar att kommande uttalanden från mig är fullkomligt genuina.

Carpark North är elektro-rock med genomgående popstruktur och genomarbetad arrangemang. Och man kan väl säga att bandet gjorde genren elektro-rock stor i Danmark. Tre killar som är multiinstrumentalister, talangfulla låtskrivare och känslo-förmedlare! Som de själva säger, och jag kunde verkligen inte sagt det bättre själv "I think we have a ability to write really good pop songs" - ja det har ni killar. Melodierna är perfekta, och allsången är given.
Nästa gång ni har chans att se dem live, gör det. De levererar inte bara på skiva, utan är fantastiska live också! 

Här hittar ni deras senaste album "Lost" på Spotify.






Kommentarer
Postat av: Zoofie

När jag fick höra att de spelade på tältturnén blev jag förbannad på mig själv som väljer ljungarocken före Stockholmskonserten.



Hade hemskt gärna velat se dem!

2011-08-06 @ 19:03:20
URL: http://zoofie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0