Self Deception

Fick en skiva av en kompis för snart två år sen med ett band jag aldrig hört förut. Stockholms-baserade Self Deception med albumet Restitution, jag blev såld direkt. Med snabba riff, hårda trummor och sköna melodier så gör de kopiöst bra låtar!

Nu har de precis släppt andra albumet Over the Threshold vilket också imponerar även om jag måste säga att jag tycker det första albumet levererar desto fler hits (senaste albumet har dock en bättre produktion vilket höjer). Första singeln ut är The Shift - helt rätt val med tanke på att det troligtvis är albumets starkaste spår!




Här är några andra favoriter från albumet Restitution (2009)

My guiding light



Torn Down


Men det räcker verkligen inte här, gå in på Spotify och lyssna in båda albumen, du kommer tacka mig för tipset sen: Self Deception

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0